tisdag 5 februari 2008

I Australien

Nu ar jag framme i Australien...
Forsta flygturen var OK (mer om den en annan gang), andra flygturen var jattetrevlig, tredje flygturen var bra.
Men efter att jag lamnade Perth Flygplats plev de trist...
Sa fort jag var igenom passkontrollen sa tog jag en taxi till tagstationen... som var stangd och helt ode.



Sa dar satt jag sjalv i kanske tva timmar tills det kom tre killar som verkade va lite fulla. Snackade med dom, en av de ville fran stan och de skulle kolla hur de kom darifran... sen gick de och handlade, de kopte bland annat en flaska vatten till mig som jag fick mot att jag skulle ta hand om deras fulle kompis som skulle med samma tag. Vi satt la o snackade lite stelt i tva timmar tills vi fick slut pa samtalsamnen. Sen satt vi tysta i yttligare en timma, vandrade runt lite. Sen tappade jag bort honom... :-)

Pa taget satt jag brevid en mamma med en forkyld babis, som hostade och nos pa mig och duschade mig med snor for varje andetag han tog... detta pagick i ca 9 timmar (taget skulle tatt 7 timmar men blev forsenat). Sista halvtimmen fick vi byta till buss och dar var det inte bestamda platser sa jag slapp henne darefter.

Nar jag kom hit sa visade Karin runt mig och vi gick en liten promenad.
Sen kom en kompis till henne (som jag inte minns vad han heter) och just nu haller de pa och fixar hennes bil...

Sa de e laget just nu. Ska skriva lite mer om flygresorna men jag ville beratta att jag ar framme nu i alla fall...

Ha're gott allihopa. Och tack for kommentarerna ni lamnar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Slutmålet nått! Du tog dig dit...
Nu får du relaxa o känna in Kalgoorli o landet.
Ha det så jättebra!